TURNEUL E

TANDEM - KLOTZ (BUGHOUSE)

Luni 27 iunie 2022 ora 20.00, Hotel Delta

Taxa de participare 60 lei/echipă. Înscrierea se face la arbitrii turneului (Radu-Cătălin Chirilă sau Ciprian-Sorin Muntean) până luni la ora 19.00.

După această ora taxa de participare este de 120 lei/echipă!!

Sistem elvetian 7 runde. Ritm de joc: 5’ / jucător

Se premiază primele 3 echipe din clasamentul general precum și prima echipă cu suma elo-urilor<4000 și prima echipă cu suma elo-urilor<3200 (în caz că un jucător nu are elo i se adună civ-ul).

De asemenea se premiază echipa cu cel mai distractiv nume.

Fondul de premiere este constituit din taxele de participare (80 % din taxe).

Reguli generale

Bughouse este o variantă de șah jucată pe două table de șah de către patru jucători, în echipe de câte doi. Fiecare membru al echipei se confruntă cu un adversar al celeilalte echipe. Partenerii stau unul lângă altul și un jucător per echipă are piese negre, în timp ce celălalt are piese albe. Se joacă ca la șah standard, cu excepția regulilor specificate mai jos.

Un jucător care capturează o piesă transmite imediat acea piesă partenerului său. Partenerul păstrează aceste piese în rezervă și poate, în loc să joace o mișcare obișnuită, să plaseze una dintre aceste piese pe tablă (ca în shogi și crazyhouse), numită ”pune piesa”. Piesele din rezervă pot fi puse pe orice câmp liber, inclusiv câmpuri în care piesa oferă șah sau mat; cu toate acestea, pionii nu pot fi puși pe primul sau pe ultimul câmp

(O variantă nu permite pieselor aruncate să livreze șah.) Pionii puși pot promova, dar toți pionii promovați se convertesc înapoi în pioni atunci când sunt capturați. Un pion plasat pe al doilea rang poate muta două pătrate la prima mutare. O tură plasată pe pătratul de început tipic al turnului (a1, h1, a8, h8) poate participa la rocadă. Fiecare jucător trebuie să păstreze piesele de rezervă sau stocul pe masa din fața tablei, întotdeauna vizibile pentru toți jucătorii jocului.

Meciul se termină când se termină partida de pe oricare dintre table.

Un joc este câștigat atunci când un jucător este șah mat, cedează, epuizează timpul sau face o mutare ilegală. Meciul poate fi remiză prin acord sau când doi jucători din echipe opuse epuizează timpul sau sunt trimiși simultan șah-mat.

Când se termină remiză o partidă, jocul poate continua pe cealaltă tablă. În acest caz, piesele din rezervă mai pot fi puse, dar nu vin piese noi. Rezultatul meciului este apoi decis prin adăugarea scorului celor două table.

Partenerilor li se permite să vorbească între ei în timpul jocului. Ei pot, de exemplu, să ceară o anumită piesă, mai multe schimburi, să ceară să țină o piesă, să sugereze mutări sau să-i ceară partenerului să nu mute. Strigăte de genul „Mat cu calul!” sau "Nu da nebunul!" sunt comune și pot duce la sacrificii/mutări aparent absurde pe cealaltă tablă. Partenerii nu au voie să acționeze fizic pe cealaltă tablă.